گسترش خدمات سامانه بیرق و راه اندازی فروشگاه تخصصی هیئت
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۷    |   کد خبر : ۱۴۰۲۰۴۱۴174
معاون امور رفاهی بنیاد در گفتگو با خبرگزاری مهر خبر داد؛

به گزارش روابط عمومی بنیاد دعبل خزاعی به نقل از خبرگزاری مهر : بنیاد علمی فرهنگی و آموزشی دعبل نهادی حمایتی، خدماتی و غیرانتفاعی است که با هدف تحقق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت مادی و معنوی از جامعه ستایشگران و ذاکران اهل بیت در سال 1384 تأسیس شد. اهداف این مؤسسه را می‌توان شناسایی مداحان شعرا و ذاکران اهل بیت است و طهارت (ع)، مشارکت دادن جامعه ستایشگران شعرا و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت در تأمین بخشی از هزینه‌های مؤسسه از طرق گوناگون (از قبیل پرداخت بخشی از هزینه‌ها و اعطای امتیاز تألیف کالاهای فرهنگی خویش به بنیاد، شناسایی منابع مالی و تأمین هزینه‌های بنیاد از طریق گوناگون (از قبیل سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و خیرین و سایر کمک‌های مردمی، پشتیبانی علمی و معنوی از ستایشگران شعرا و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جهت اعتلا و تعمیق فرهنگ مکتب عصمت و طهارت (ع)، کمک به ایجاد تشکل‌های فرهنگی در راستای اهداف عالی بنیاد جهت تولید فرآورده‌های فرهنگی، ساماندهی و تقویت محافل اثرگذار فرهنگی در جهت ارتقای بنیه فرهنگی مداحان و ذاکران و شاعران اهل بیت (ع) و اجرای پژوهش‌های بنیادین و ویژه جهت تهیه متون فاخر ادبی برای استفاده مداحان و ذاکران و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ارزشمند در حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها نام برد.

بر همین اساس برای اطلاع از فعالیت‌های سامانه بیرق با سامان احمدیان معاون خدمات و امور رفاهی بنیاد دعبل خزاعی به گفتگو پرداختیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:

سامان احمدیان معاون خدمات و امور رفاهی بنیاد دعبل خزاعی در گفتگو با مهر، به تشریح خدمات ارائه شده در سامانه بنیاد پرداخت و اظهار داشت: بنیاد دعبل خزاعی از مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که فعالیت‌های خود را در سال 1384 با هدف خدمت رسانی به جامعه ستایشگری آغاز کرد و تا سال 1400 عمده خدمات ارائه شده توسط بنیاد بیمه تأمین اجتماعی ستایشگران اهل بیت علیهم السلام بود و گاهاً خدمات حمایتی تکمیلی دیگری به صورت محدود ارائه می‌گردید.

وی افزود: از آبان ماه 1400 و در پی مأموریت‌های ابلاغی ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی به بنیاد، گسترش جامعه هدف و همچنین افزایش تنوع خدمات قابل ارائه، در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات و امور رفاهی بنیاد دعبل خزاعی ادامه داد: در همین راستا مجموعهء هیئات، تشکل‌های دینی، فعالان فرهنگی و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام به عنوان جامعه هدف بنیاد تعریف شدند که قریب به 200 هزار نفر از مخاطبین سازمان تبلیغات اسلامی را شامل می‌شود. همچنین بیش از پنجاه عنوان خدمت ذیل سرفصل‌های: خدمات بیمه، خدمات پزشکی، خدمات ورزشی، خدمات حقوقی، مجمع خیرین هیئت، بازار تبادل کالا و خدمات هیئت، تسهیلات قرض الحسنه، خدمات سیاحتی-زیارتی، توانمندسازی هیئات (در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی)، خدمات فروشگاه تخصصی هیئت و … برای ارائه به ایشان برنامه ریزی شده و درحال اجراست.

راه اندازی سامانه بیرق خدمات

احمدیان با بیان اینکه توسعه تنوع خدمات و همچنین بسط جامعه هدف اقتضا می‌کرد تا نحوه ارائه خدمات نیز به روز رسانی شود چرا که برای ارائه این حجم از خدمات به روش سنتی نیازمند سرمایه انسانی گسترده می‌بود و از سوی دیگر سرعت خدمت رسانی کاهش می‌یافت گفت: به همین دلیل تلاش شد تا خدمات به صورت فناورآنه به جامعه هدف ارائه شود و از این رو سامانه بیرق خدمات به آدرس beyraghkhadamat.ir راه اندازی شد.

وی افزود: هم اکنون بخش‌های مختلف سامانه بیرق خدمات فعال بوده و مخاطبین بنیاد دعبل خزاعی می‌توانند با مراجعه به سامانه و اقدام به ثبت نام، از خدمات بنیاد بهره مند شوند.

مشارکت محور بودن سامانه بیرق خدمات

معاون خدمات و امور رفاهی بنیاد دعبل خزاعی تاکید کرد: نکته مهمی که درباره بیرق خدمات وجود دارد اینست که عملکرد آن با نگاه به زیست بوم هیأت، مشارکت محور برنامه ریزی شده است.

احمدیان ادامه داد: این سامانه به شکلی طراحی شده که علاوه بر اینکه اعضا از آن خدمات می‌گیرند به نحوی در ارائه خدمات نیز مشارکت می‌کنند. برای مثال هر یک از اعضا که در زمینه مسائل حقوقی امکان مشاوره حقوقی به جامعه هدف را دارند خود را معرفی و به ارائه خدمات مشاوره حقوقی می‌پردازند و یا در عرصه بازار تبادل و خدمات خود اعضا می‌توانند کالا و خدماتی را که در اختیار دارند ارائه دهند. بنابراین عمده خدمات در این سایت کاملاً به صورت مشارکتی و تبادلی تأمین می‌شود.

فروشگاه تخصصی هیئت

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش‌ها و کارکرد اصلی این سامانه در محرم سال جاری بخش فروشگاه تخصصی هیأت است ابراز کرد: برای راه اندازی این فروشگاه طی چند مرحله فراخوان، از تمام افرادی که کالا و خدمات مورد نیاز هیأت را ارائه می‌دهند دعوت شد تا محصولات و خدماتشان را در بستر سامانه بیرق خدمات ارائه دهند و این مهمترین خدمتی است که برای محرم 1402 در دستور کار سامانه قرار دارد.

معاون خدمات و امور رفاهی بنیاد دعبل خزاعی ادامه داد: در همین راستا از کلیه افرادی که در حوزه فروش کالا و یا خدمات مورد نیاز هیئات فعالیت دارند دعوت می‌شود تا با همکاری با فروشگاه تخصصی هیئت، ضمن دسترسی به فعالان عرصه هیأت در زنجیره تأمین کالا و خدمات هیئات مشارکت نمایند.

معرفی سایر خدمات مختلف سامانه بیرق خدمات

احمدیان در توضیح خدماتی که در بیرق خدمات ارائه می‌شود، یکی از بخش‌های این سامانه بازار و تبادل کالا و خدمات و ارائه محصولات برشمرد و گفت در این این بازار اعضا سامانه می‌توانند ثبت آگهی انجام داده و بعد از تأیید آگهی، جامعه هدف آن آگهی را مشاهده می‌کند و با آنها ارتباط می‌گیرد.

وی افزود: در بخش دیگری از سامانه، خدمات سیاحتی و زیارتی به اعضا ارائه می‌گردد. بنیاد دعبل خزاعی با انعقاد قرارداد با برخی مراکز سیاحتی تفریحی سعی دارد تا بتواند خدمات کم هزینه تر را در اختیار اعضا قرار دهد. همچنین صدور بیرق کارت نیز از دیگر خدماتیست که در سامانه ارائه می‌شود. بیرق کارت، کارتی بانکی با ارزش افزوده است که با مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای اعضا صادر می‌شود و علاوه بر ارائه خدمات معمول بانکی به عنوان کارت شناسایی اعضا سامانه بیرق نیز به شمار می‌رود. افرادی که دارای این کارت هستند از تخفیفات لازم برای بهره برداری از فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی و سیاحتی طرف قرار داد برخوردار می‌گردند.

معاون خدمات و امور رفاهی بنیاد دعبل خزاعی ادامه داد: خدمات حقوقی در حال حاضر دو روز در هفته در روزهای یکشنبه و سه شنبه ارائه می‌شود و اعضای سامانه می‌توانند از مشاوره رایگان حقوقی بهره مند شوند و این کار به صورت تلفنی و حتی حضوری صورت می‌پذیرد. تاکید می‌شود بخش خدمات حقوقی از بخش‌های مشارکت محور به شمار می‌رود و خود جامعه هدف در آن خدمت رسانی می‌کنند.

احمدیان همچنین ارائه خدمات پزشکی را از دیگر بخش‌های بیرق خدمات عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر بنیاد دعبل در سراسر کشور با سه مجموعه پزشکی قرارداد دارد و در سراسر کشور به اعضا خدمت رسانی صورت می‌پذیرد که این خدمات شامل بهره مندی از خدمات درمانی، دندان پزشکی و صدا سازی با تخفیفات ویژه می‌شود.

وی افزود: از دیگر خدمات سامانه بیرق خدمات می‌توان به خدمت رزرو حسینیه و مساجد اشاره کرد. با توجه به اینکه یکی از مشکلات هیأت‌ها تهیه مکان برای برگزاری مراسم است، در این بخش متولیان حسینیه‌ها و مساجد می‌توانند امکانات خود را در سامانه معرفی کرده و کسانی که قصد برگزاری مراسمات خود را در هریک از حسینه ها و مساجد دارند می‌توانند با رجوع به لیست ارائه شده از این مکان‌ها با رابطین این اماکن ارتباط گرفته و اقدام به برگزاری مراسم نمایند. در حوزه خدمات بیمه امکان صدور انواع بیمه نامه از جمله بیمه مسؤولیت مدنی هیأت با تخفیف برای اعضا در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات و امور رفاهی بنیاد دعبل خزاعی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه، خدمات خیریه، امکان استفاده با تخفیف از مراکز تفریحی و گردشگری نیز از دیگر خدمات سامانه به اعضا است خاطرنشان کرد: فعالان عرصه هیئت با مراجعه به beyraghkhadamat.ir و یا از طریق اپلیکیشن بیرق خدمات می‌توانند اقدام به عضویت در این سامانه نمایند و از خدمات آن بهره مند گردند. همچنین برای ارتباط با پشتیبانی و یا اطلاع از اخبار خدمات بنیاد دعبل خزاعی باشگاه اعضا بنیاددعبل خزاعی با آدرس @dastdardastclub در پیام رسان های ایتا، بله و سایر پیام رسان ها در دسترس عزیزان می‌باشد.

4بار پسندیده شده
پسندیدم
اشتراک گذاری
این خبر را با دوستان خود در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید
نظرات کاربران
نظری ثبت نشده است
برای این خبر تا الان نظری ثبت نشده ، شما اولین باشید
نظر جدید
ارسال نظر